Eilen oli tosiaan ihan hyvä päivä. Olin kylläkin aika väsynyt, vaikka nukuin 8 tunnin yöunet. Piti ottaa pienet torkut iltapäivästä, se piristi hieman. Silti aloin pilkkimään sohvalla jo ennen klo 23 illalla. Viime yönä nukuin 9h, saa nähdä onko yhtään pirteämpi päivä. 

Tehtiin eilen illalla pojan kanssa kinkku-katkarapu-ananas pizzaa. Sovittiin pojan kanssa, että hän saa valita viikonlopuksi kaksi ruokaa, jotka me valmistetaan sitten yhdessä. Pizza oli toinen ja tänään olis vuorossa lihapullat. Tuo syöminen onkin ollut mielenkiintoista tämän romahduksen myötä...olen aina reagoinut stressiin koko kropalla ja tietyn asteiseen masennukseen/ahdistukseen reagoin myös vahvasti. Ruokahalu on yksi, johon se vaikuttaa paljon. Nimittäin sitä ei ole. Huonoina päivinä saan pakottaa itseni syömään..jouduin turvautumaan välillä proteiinijuomiinkin, koska tuntui että normaali ruuan alas saaminen oli välillä niin vaikeata. Juominen sujui helpommin. sitten kun ahdistus helpottaa, myös ruokahalu palaa. Ja sitten onkin vähän väliä nälän tunne, keho selvästi yrittää ottaa takaisin sen mitä on menettänyt. Varsinkin suolaista tekee mieli, mm. ranskiksia ja sipsejä. Ja sen vastapainoksi taas makeaa. Suklaata ja sipsejä on mennyt nyt aika paljon näinä päivinä, kun näläntunne on palannut. Ja sallin sen itselleni, sillä mulla olis toiveena saada painoa nousemaan. Erottuani 1,5v sitten pojan isästä, laihduin 6kg. Se on mulle paljon, koska olen luonnostaan jo hoikka. Eron jälkeinen aika oli stressaavaa ja raskasta henkisesti monella tapaa ja se vaikutti myös ruokahaluun. Lisäksi olin lopettanut e-pillerit, joka saattoi myös vaikuttaa osaltaan siihen, että paino laski. En kuitenkaan ennen e-pillereitäkään ole painanut niin vähän mitä nyt. Romahduksen jälkeen paino laski vielä 2kg,  eli yhteensä olen laihtunut 8kg reilun vuoden aikana. Viime viikolla ruoka ei oikein maistunut, kun oli niitä huonoja päiviä niin paljon. Tällä viikolla olen sitten syönyt viime viikonkin edestä. Ja voin kyllä todeta, että pitkään jatkuneen ruokahaluttomuuden jälkeen, näläntunne on ihana ja tervetullut olotila. DSCN1903-normal.jpg