Mä näen paljon unia nykyään. Usein en niitä välttämättä enää aamulla muista, mutta silti tiedän että ne ovat olleet hyvinkin tapahtumarikkaita. Unet tulevat alitajunnasta ja mä uskon, että niiden kautta voi myös ymmärtää itsestään jotain uutta. Ja vaikka en ole millään tapaa taikauskoinen, niin uskon silti että jos unissa toistuu moneen kertaan jokin sama elementti, se saattaa kuvastaa jotain sisimmästä. En ole juurikaan tutkinut unien mahdollisia merkityksiä, mutta netistä ja ystäviltä kuullut jotakin. Kerran näin unen talosta ja kuulin jälkeenpäin, että talo kuvastaisi ihmisen sisintä. Ja tämä uni oli kyllä niin mielenpainuva ja selvästi liittyi mun menneisyyteen ja omaan tämän hetkiseen prosessiini, että tässä kohtaa jopa uskoin näin olevan. Mulla on myös ollut lisko moneen kertaan eri unissa. Ja aina siihen liskoon on liittynyt jotakin iljettävää, pelottavaa ja tunne, että en kontrolloi sitä. Uskon, että liskokin kuvastaa musta itsestäni jotain.

Viime aikoina olen nähnyt paljon unia mun ystävistä ja perheestä. Toissayönä näin pitkästä aikaa unta mun ex-miehestäni. Unia on hyvä joskus pysähtyä miettimään, varsinkin jos ne jäävät elävinä mieleen. Itse kirjoitan sellaisia unia ylös, joiden uskon kertovan mulle jotakin. Ja käyn niitä sitten myös terapiassa läpi.