Tällä viikolla olisi tehtävä iso päätös. Nimittäin jäänkö tuohon työpaikkaan missä nyt olen, vai palaanko vanhaan. Haluaisin kyllä jäädä, mutta kyllähän se oma jaksaminen edelleen mietityttää ja tuo pelkoja. Lisäksi mä olen oireillut siihen malliin, että pelkään tuollakin olevan sisäilmaongelmia. Yksityisellä työnantajalla se oma selusta ei kuitenkaan ole niin turvattu kuin kunnan puolella. Jos et pysty olemaan töissä siinä yksikössä, niin etsit itse uuden paikan. Kaupungilla töissä ollessa taas kaupunki on velvollinen etsimään uuden paikan, jos todetaan että vanhassa ei pysty olemaan jostain pätevästä syystä tai jos esim. päiväkoti suljetaan. Tämä päätöksen teko sai aikaan mussa paniikin omaisia tuntemuksia. Tuli turvattomuuden tunteita ja kroppa ja pää meni ihan jumiin. Mutta iltapäivää kohti olo jo vähän rentoutui. Mieliala oli kuitenkin laskenut aika paljon ja pitkästä aikaa tunsin ihan masentuneisuuden oireita. Kuitenkin lievempänä kuin joskus aijemmin, ikäänkuin sen tunteen sekaan olisi laitettu vettä laimentamaan sitä.  Kotona tunnelmaa vähän piristi se, kun huomasin huoltomiehen käyneen ja jättäneen  viestin käynnistään. Mä olen nimittäin jo puoli vuotta sitten ilmoittanut huoltoyhtiöön, että mun ulkopistoke parvekkeella ja olohuoneen toinen kattopistoke ei toimi. No nyt oli vihdoin tullut joku niitä katsomaan. Ja laittanut ystävälliset ohjeet kahteen eri katkaisijaan kiinnitettynä, että nämä katkaisijat käyvät näihin pistokkeisiin. Mä olin siis koko puolen vuoden ajan yrittänyt saada pistokkeet toimimaan väärillä katkaisijoilla. :D kyllä mä naureskelin nolona itselleni ja olin kiitollinen, että en ollut kotona kun huoltomies kävi. Mä sitten onnellisena tästä tiedosta sain vihdoin laitettua toisen kattolampun kiinni olohuoneeseen ja nyt se tosiaan toimii kun on oikeasta katkaisijasta laitettu valo päälle. :D Siitä innostuneena aloinkin penkomaan joulukoristeita ja kynttilöitä ja päätin nyt kerta heitolla siedättää itseäni Joulua varten ja laittaa kotiin vähän tunnelmaa. Vaikken mitään samanlaisia viboja saanut siitä mitä joskus sain, niin toihan se silti tunnelmaa ja väriä kun sain laitettua kynttilöitä ja jouluvaloja olohuoneeseen. Jotenkin mulla on toiveikas olo, että ehkä tästä tulevasta Joulusta tulee parempi kuin pitkään aikaan, ellei jopa paras aikuis iällä. Mä aijon nähdä vähän vaivaa sen eteen, että löydän sen tunnelman taas. tai en ehkä samaa tunnelmaa, mutta uuden kipinän Jouluun. :)